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skylife [Foreigner] What should I do if I lose my cell phone or USIM card (on roaming mode) while traveling abroad?

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    스카이라이프 [Foreigner]  What should I do if I lose my cell phone or USIM card (on roaming mode) while traveling abroad?
     Please contact Customer Center (1588-3002 (paid)) or 114(free) via mobile phone.





    스카이라이프 [Foreigner]  The service is not available. What should I do?
    There are various reasons for service error. Repair services vary depending on the case, thus our engineer may visit first. Launch skylife app or visit skylife.co.kr and register through Customer support > Fault diagnosis and A/S application > A/S application, after logging in or through the Customer Center.




    스카이라이프 [Foreigner] How do I change the payment method (automatic transfer ↔ card transfer)?
     Launch skylife app or visit skylife.co.kr and select MY SKY > Fee > Fee Payment Details > Payment Method Changes. You can also change it through our Customer Center.





    스카이라이프 [Foreigner]  What should I do if I move out?
    Skylife engineer will visit and re-install the device at your new place. Please visit skylife.co.kr and contact through Customer Support > Fault Diagnosis and A/S Application > Application for Change of Installation Place, after logging in or through the Customer Center.





    스카이라이프 [Foreigner] Can I use Netflix on SkyLife?
    Yes, but it is essential to use Internet service and set-top box which supports Netflix App. Netflix fee is charged separately, and please contact the customer center for more detailed information.






    스카이라이프 [리모컨앱] 리모컨앱에서 셋탑 목록 조회가 안돼요.
     Step1) 모바일앱의 블루투스가 켜져 있는지 확인해주세요.
    Step2) 시청하고 있는 셋탑이 리모컨앱 지원 가능 셋탑인지 확인해주세요.
    - 셋탑에 업데이트가 되어야 리모컨앱 사용이 가능하므로 아래 메뉴에서 셋탑 가능 여부 확인을 부탁 드립니다.
    - 설정(우측상단 톱니바퀴) > 앱정보-지원가능 셋탑 안내




    스카이라이프 [리모컨앱] 리모컨앱과 셋탑 연결은 어떻게 하나요?
    셋탑 근처에서 리모컨앱을 켜면, 앱에서 셋탑 목록이 조회 됩니다.
    해당 목록을 누르면 TV에서 PIN 번호 4자리가 나타나며, 해당 번호를 리모컨앱에 입력해주시면 됩니다.





    스카이라이프 [리모컨앱]  셋탑 목록 중, 어느 것이 내 셋탑인지 모르겠어요.
    목록명의 경우, 셋탑 MAC주소의 뒤에서 6자리 숫자를 의미합니다.
    - MAC주소 확인 방법: TV홈의 설정 > 고급설정 > 시스템 정보 > MAC Address의 뒤에서 6자리를 확인해주시면 됩니다.




    스카이라이프 [리모컨앱]  앱을 사용하면 블루투스, 와이파이 기능이 자동으로 켜져요.
    리모컨앱은 블루투스 및 와이파이 기능을 통해 셋탑과 통신하고 있습니다.
    - 안드로이드의 'Nearby Share' 기능이 사용되고 있어 앱 실행 시, 자동으로 블루투스 및 와이파이 기능이 활성화 되는 것입니다.


    출처: 스카이라이프  FAQ : https://www.skylife.co.kr/center/consult/FAQ